Σε συνέχεια της από 20-7-2023 ανακοίνωσης μας αναφορικά με την έναρξη λειτουργίας της νέας εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής συμβολαίων από πολίτες στα Κτηματολογικά Γραφεία (βλ. σχετικά εδώ) υπενθυμίζουμε τα παρακάτω:
- Νέα Εφαρμογή «Ηλεκτρονική υποβολή συμβολαίων από πολίτες και νομικά πρόσωπα»
- Θεσμοθετείται νέα απλουστευμένη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής συμβολαιογραφικών πράξεων από τους συμβαλλόμενους με κωδικούς taxisnet.
- Πρόσβαση στην υπηρεσία έχουν το σύνολο των πολιτών μέσω του https://ktimatologio.gr και https://ktimatologio.gov.gr με τη χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet.
- Η συγκεκριμένη υπηρεσία αφορά στις αιτήσεις καταχώρισης συμβολαιογραφικών πράξεων στο Κτηματολόγιο.
- Η εισαγωγή στην εφαρμογή πραγματοποιείται με τη χρήση των κωδικών taxisnet του συμβαλλομένου.
- Το Πιστοποιητικό Καταχώρισης για την ίδια πράξη χορηγείται ψηφιακά (σε μορφή pdf).
- Η καταχώρηση των ηλεκτρονικών αιτήσεων και ο έλεγχος πληρότητας εγγράφων γίνεται ψηφιακά οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, η δυνατότητα υποβολής όμως είναι ενεργή μόνο τις ώρες λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων 08.30 – 13.30, ώστε να μην παραβιάζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών στα ακίνητα.
- Η ψηφιακή υποβολή αφορά περιοχές κάλυψης όπου λειτουργούν Κτηματολογικά Γραφεία.
Τα επιμέρους στάδια καταχώρισης είναι τα εξής:
- Υποβάλλεται η αίτηση για το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο ή Υποκατάστημα του Φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.
- Πραγματοποιείται έλεγχος νομιμότητας και εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, το αρμόδιο γραφείο προχωράει στην τιμολόγηση.
- Αποστέλλεται ενημερωτικό email σχετικά με την έκδοση του «Εντύπου Οφειλής» και το οφειλόμενο ποσό πρέπει να εξοφληθεί εντός δύο εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία που αναγράφεται στο έντυπο. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτηση απορρίπτεται.
- Καταβάλλεται το ποσό που αναγράφεται στο «Έντυπο Οφειλής» μέσω τραπέζης ή web – banking.
- Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρησης της πράξης, εκδίδεται το πιστοποιητικό καταχώρισης, στην περίπτωση που αυτό έχει ζητηθεί.
- Σε κάθε στάδιο, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν και αποστέλλεται ενημερωτικό email στον αιτούντα.
Πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία δίνονται από Δευτέρα έως Παρασκευή στο τηλέφωνο 210-6143804 από 8:30 έως 16:30.
- Τέθηκαν σε παραγωγική λειτουργία οι τροποποιήσεις, που απλοποιούν την διαδικασία καταχώρισης πράξεων από Δικηγόρους και Συμβολαιογράφους μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής υποβολής πράξεων (από επαγγελματίες).
Μεταξύ άλλων, αυξήθηκε στο μέγεθος των προς ανάρτηση αρχείων στο μέγιστο όριο που μπορούσε να υποστηρίξει η εφαρμογή ήτοι 20Mb, επιλύοντας έτσι ένα ζήτημα που δυσχέραινε σημαντικά τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη εδώ.
Επισυνάπτεται εκ νέου το ΦΕΚ Β’4539/17.7.2023 όπου δημοσιεύτηκε η απόφαση ΔΣ του Ελληνικού Κτηματολογίου 239/13/13.7.2023 για την ηλεκτρονική υποβολή πράξεων από τους συμβαλλόμενους με κωδικούς taxisnet, καθώς και ο οδηγός καταχώρισης πράξεων.